LECTIO DIVINA I KONTEMPLATIVNA MOLITVA
Što čitajući istražuješ, u razmatranju ćeš pronaći;
što u molitvi tražiš, u kontemplaciji će ti se otvoriti.
sveti Ivan od Križa
Lectio divina i kontemplativna molitva dvije su različite molitvene forme: lectio divina obuhvaća čitanje, razmatranje, razgovor i počivanje u Božjoj riječi, što pomaže razvijanju odnosa s Bogom. Kontemplativna molitva je molitvena metoda u kojoj se pristaje na počivanje u Božjoj prisutnosti. To je molitva koja nas izdiže od razgovora s Kristom do zajedništva s Njim i priprema nas za primanje dara kontemplacije.
Lectio divina dar je kontemplativnoj molitvi. Kako se produbljuje naš odnos s Bogom, tako ćemo u kontemplativnoj molitvi sve više uspijevati počivati u Njemu. I kontemplativna molitva dar je božanskom čitanju jer nas oslobađa od prepreka koje nam priječe da na puno dubljoj razini u lectio divina čujemo Božju riječ.
Biblijski studij jest čitanje Pisma za informiranje i razumijevanje konteksta određenog ulomka. Biblijski studij čvrsta je konceptualna podloga za božansko čitanje, odnosno unutarnje razmatranje Svetog pisma. Lectio divina je molitvena metoda koja nas vodi u dublje značenje Svetog pisma i preobražava naš život. Kontemplativno čitanje Svetog pisma usklađeno je s ispravnom interpretacijom Biblije.
Bude li nedostajalo pretvaranje Božje riječi u konkretne činjenice i život, Božja riječ propada i umire u meni.
Carlo Martini
Odnos s Bogom je proces koji se razvija poput svake duge veze. Trebamo započeti slušati Božju riječ i ući u dijalog s njom. S razvojem dijaloga otkrivat ćemo različite načine povezanosti, različite trenutke života s Bogom: postoje trenuci slušanja i poniranja u značenje Njegovih riječi; postoje trenuci odgovaranja i dijalogiziranja, ali i trenuci kad riječi nisu potrebne. Odnos s Bogom sastoji se od mnogih trenutaka, ali važno je biti u svakom od njih uzimajući si dovoljno vremena. Pritom ne postoji "moram, trebam, želim". Potrebno je samo slušati svoje srce i dopustiti da se dijalog s Bogom razvija tako da Duh Sveti preuzme vođenje. Trebamo vjerovati da Bog želi biti s nama i da nam On želi podijeliti svoj unutarnji mir i slobodu za kojom čeznemo.
Tko se preda svetome čitanju, stječe iskustvo da mu ono izoštrava osjećajnost, umnaža sposobnost da shvati što čita, potresa njegovom mlitavošću, od njega odstranjuje besposlenost, sređuje mu život, ispravlja mu zle navike, izaziva koristan plač i iz skrušena srca vabi suze, ograničuje ljudska brbljanja i isprazne razgovore, raspaljuje čežnju za Kristom i nebeskom domovinom.
Sveto čitanje moramo uvijek popratiti molitvom i s njom ga najuže povezati, jer nas molitva očišćuje, a čitanje poučava. Stoga onaj koji želi uvijek biti s Bogom mora često moliti i često čitati: jer kada molimo, razgovaramo s Bogom, a kada čitamo, On razgovara s nama. Čitanje nam Svetoga pisma pruža dvostruk dar: izoštrava nam umsko shvaćanje i, nakon što nas izbavi od svjetskih ispraznosti, vodi nas k Božjoj ljubavi.
Opat Smaragd
Što čitajući istražuješ, u razmatranju ćeš pronaći;
što u molitvi tražiš, u kontemplaciji će ti se otvoriti.
sveti Ivan od Križa
Lectio divina i kontemplativna molitva dvije su različite molitvene forme: lectio divina obuhvaća čitanje, razmatranje, razgovor i počivanje u Božjoj riječi, što pomaže razvijanju odnosa s Bogom. Kontemplativna molitva je molitvena metoda u kojoj se pristaje na počivanje u Božjoj prisutnosti. To je molitva koja nas izdiže od razgovora s Kristom do zajedništva s Njim i priprema nas za primanje dara kontemplacije.
Lectio divina dar je kontemplativnoj molitvi. Kako se produbljuje naš odnos s Bogom, tako ćemo u kontemplativnoj molitvi sve više uspijevati počivati u Njemu. I kontemplativna molitva dar je božanskom čitanju jer nas oslobađa od prepreka koje nam priječe da na puno dubljoj razini u lectio divina čujemo Božju riječ.
Biblijski studij jest čitanje Pisma za informiranje i razumijevanje konteksta određenog ulomka. Biblijski studij čvrsta je konceptualna podloga za božansko čitanje, odnosno unutarnje razmatranje Svetog pisma. Lectio divina je molitvena metoda koja nas vodi u dublje značenje Svetog pisma i preobražava naš život. Kontemplativno čitanje Svetog pisma usklađeno je s ispravnom interpretacijom Biblije.
Bude li nedostajalo pretvaranje Božje riječi u konkretne činjenice i život, Božja riječ propada i umire u meni.
Carlo Martini
Odnos s Bogom je proces koji se razvija poput svake duge veze. Trebamo započeti slušati Božju riječ i ući u dijalog s njom. S razvojem dijaloga otkrivat ćemo različite načine povezanosti, različite trenutke života s Bogom: postoje trenuci slušanja i poniranja u značenje Njegovih riječi; postoje trenuci odgovaranja i dijalogiziranja, ali i trenuci kad riječi nisu potrebne. Odnos s Bogom sastoji se od mnogih trenutaka, ali važno je biti u svakom od njih uzimajući si dovoljno vremena. Pritom ne postoji "moram, trebam, želim". Potrebno je samo slušati svoje srce i dopustiti da se dijalog s Bogom razvija tako da Duh Sveti preuzme vođenje. Trebamo vjerovati da Bog želi biti s nama i da nam On želi podijeliti svoj unutarnji mir i slobodu za kojom čeznemo.
Tko se preda svetome čitanju, stječe iskustvo da mu ono izoštrava osjećajnost, umnaža sposobnost da shvati što čita, potresa njegovom mlitavošću, od njega odstranjuje besposlenost, sređuje mu život, ispravlja mu zle navike, izaziva koristan plač i iz skrušena srca vabi suze, ograničuje ljudska brbljanja i isprazne razgovore, raspaljuje čežnju za Kristom i nebeskom domovinom.
Sveto čitanje moramo uvijek popratiti molitvom i s njom ga najuže povezati, jer nas molitva očišćuje, a čitanje poučava. Stoga onaj koji želi uvijek biti s Bogom mora često moliti i često čitati: jer kada molimo, razgovaramo s Bogom, a kada čitamo, On razgovara s nama. Čitanje nam Svetoga pisma pruža dvostruk dar: izoštrava nam umsko shvaćanje i, nakon što nas izbavi od svjetskih ispraznosti, vodi nas k Božjoj ljubavi.
Opat Smaragd